here without you...

2008-09-14 @ 18:11:45
För en gångs skull vet jag hur jag vill ha det,
hur allt ligger till, vad mitt hela hjärta vill.
För en gångs skull vet jag hur nästa dag ser ut,
hur nästa vecka ser ut, utan att planera,
så vet jag endå, hur allt kommer bli tillslut.

Jag behöver inte agera,
jag behöver inte låtsas och säga åt alla att jag mår bra,
jag behöver inte komplicera.
För alla vet att det fungerar och att jag är glad.

Jag har snavat in i olika typer av fällor,
jag har varit fast, jag har varit fri,
och någonstans där emellan.
Jag har snavat med foten före kroppen,
jag har sprungit för snabbt för att benen ska orka med.
Jag har sprungit in i en mur och blivit bestraffad och sne.
Jag har hoppat med huvudet före,
för att förstå vilken idiot jag har varit,
hur många fällor som funnits utan att jag förstod.
Att vissa bara var hinder på vägen,
vissa var gåtor, vissa var besvikelser och tårar.

Jag har fastnat i en myr,
ju längre jag står still,
ju mer sjunker jag.
Ju mer jag försöker,
ju jobbigare blir det.
Jag vill inte kämpa,
jag vill bara få det att fungera.
Utan ansträngning,

Om saker och ting fungerar,
utan ansträngning,
är det värt att kämpa för.
Och jag tror jag sakta men klokt,
börjar ta mig upp.
Utan minsta anstränging,
fungerar det faktiskt smort.

Kommentarer

Kommentera vettja:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0